click...click...click...

tekan je, senang cte...~

Tuesday, October 26, 2010

bomoh handal vs hantu raya...~


salam semua....

teringat mase dlu, aku pernah kena alergi pd habuk...kalo aku duduk ats karpet yg x bersih, kulit mula kemerahan, gatal2... kalo mngemas bilik yg berhabuk, habis garu sana-sini...mmg menderita...

bertahun aku mkn pil utk kasi reda dia pnya efek... tp x brapa effektif... sampai satu hari bapak aku suruh mkn Healin Gamat....alhamdulillah, sudah berkurang....

itu cte lame...skrg aku dah 99.9% kembali normal... 0.1% masih ada gatal,huhu...

sblm aku sembuh, byk cara dah bapak aku usahakan...tp suma pon dr perubatan tradisional...satu hari ni, bapak aku ajk ke satu tempat... kate nye bomoh ni handal mngubat org...aku mengiyakan saja...sudah letih dgn suma ni...

agak jauh pedalaman....dgn lampu jln xda, kiri kanan hutan...kami pergi bertiga...aku, adik aku & bapak aku.... selepas puas mencari rumah si bomoh, akhirnya kami tiba...

salam d beri, bomoh tersebut muncul... tidak la spt filem2 melayu, rumah bomoh mesti menakutkan, lampu pkai pelita, asap kemenyan sentiasa terhidu & bermacam2 lg...

bomoh ni agak moden, rumah batu, cukup segala kelengkapan elektrik & air, astro tidak ketinggalan...meriah..~ramai keluarga beliau...

jd efek seram spt dlm filem melayu jatuh merudum...drpd td jantung dup-dap-dup-dap...skrg aku boleh tenang bermain henset...perkara biasa bg bdk2 skrg utk melihat spt cool...aku pon x paham knp perlu aku kelihatan cool dlm hutan ni...~

bapak aku mulakan bicara...mnyatakan hajat kami berkunjung...baru ku tahu, adik aku yg sorg lg ni pon ada simptom2 yg lebeh kurang sama dgn aku...

si bomoh suruh aku berbaring...dibaca ayt al-quran...diminta aku buka mata luas2...diperah air limau nipis d kedua2 belah mata aku...peritnya spt mahu menendang si bomoh jauh2....diminta pula aku tutupkan mata dan d kesatkan tisu ke mata aku...

sambil mulut terkumat-kamit membaca sesuatu yg aku x paham, si isteri mngambil sebatang ranting, d masukkan d celah d antara jari kaki ku...tiba2...~ AAAARRRGGGHHH!!!!

dirapatkan dua jari aku....peritnya buat aku menggelupur....air mata berjujuran...upacara mistik tersebut berterusan agak lama...sehingga aku x berdaya utk bergerak lg...hanya suara sayu2 dr mulut menunjukkan bertapa aku tersiksa...

"dlm badan dia ni hantu raya dah beranak-pinak...mmg kuat...td yg menjerit tu bkn dia ni, hantu raya tu!!",kata si bomoh kpd bapak aku...

spt nya aku ingin bgn dan suruh si bomoh baring...aku pula yg menyepit jari kaki dia....nk jgk aku tgk berapa ramai hantu raya dlm badan beliau...mungkin sudah sekampung....

nk mnyesal x berguna, upacara mistik sudah pon berakhir...kali ini giliran adik aku pula...."hahaha, rasakan aku tersiksa mcm mana td",jerih aku dlm hati....mungkin terlalu gembira upacara tersebut sudah berakhir....

si isteri kemudiannya menyapu2 tgn ku, kononnya hendak membuang hantu raya tersebut, lantas gatal ku akan hilang...katanya...~

"mcm mana dik, dah rasa okay??ada rasa gatal2 lg???",tnya si isteri..."okay dah sikit, gatal2 skit je lg...~",jawab ku tenang...

"bang, ni ada lg ni bang....katanya ada gatal2 lg...",kata si isteri kpd si bomoh...

"haa, pas adik kamu ni, kamu kena buat sekali lg...",kata bomoh...

kali ni mmg menyesal pon dah x guna...~~~~

p/s: korg blh bygkan cmna aku tersiksa kali kedua...isk3~~




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails