click...click...click...

tekan je, senang cte...~

Saturday, October 30, 2010

perihal kedai mamak...~

salam semua...

"nk mkn mana ari ni??",tanya aku... "Ehsan!!",jawab mereka... jawapan yg semmgnya aku paling mnyampah...

*Ehsan = kedai mamak kat area rmh kitorg...

byg kan la, pg muka kau... tghari pon muka kau... mlm pon muka kau... kalo ada bola pg2 buta, muka kau jgk... kdai mamak ni dah mcm dapur rumah kitorg... asal lapar je, ctu je la peginya...

knp aku x ske?? mmg aku x ske!!! kalo korg nk rasa mcm mana aku rasa, korg dtg la time kul 8mlm sampai tgh pagi buta... korg akan rasa mcm ko d layan mcm sampah...

duduk sana tggu order, setgh jam blm tentu diorg dtg amik order... pastu ada sorg 'org tua' nk mampos yg se-mmg-nya muka sentiasa ketat... kalo die amik order, jaga2 la... aku & member2 aku dah bese kena maki dgn die...

sendiri telinga pekak, pastu salahkan pelanggan... order len, sampai len... mcm sial!!! dasar tua nk mampos, kalo ada pompuan kat table 2, die punya 'nice' aku rasa nk amik pisau korek die punya mata...

x pernah aku tgk mamak cmni pnya shit!!! pernah satu ari aku tgk bola dgn member aku, sambil2 tu mkn kuaci... blh plak die mrh kitorg... kau pekerja ke aku pekerja?? aku bkn mkn sepah2, aku letak elok2 kulit kuaci tu...

aku tggu mase je ni, kalo dah x tahan, mmg aku bg penumbuk kat muka si tua ni...

satu lg aku x ske dgn kdai ni... ble mlm je mesti x cukup pekerja... bayangkan la, yg jaga kaunter die, yg amik order die, yg buat roti canai die, yg sambut telefon pon die... serabot giler...mana suma pekerja diorg ni?? dulu kemain ramai, pastu ntah kemana...

nk kata kedai ni miskin, cawangan kat shah alam saje aku penah jmpa 3... x taw la service kat 2 lg kdai cmna...

pernah aku ckp kat member aku,"ko jgn sebot nama kdai tu lg, aku bakar kedai tu nnt!!"... mcm xda kedai len nk mkn... aku rasa diorg ni ada letak something dlm makanan ni...x pon letak pelaris.... tu yg sangap sgt nk g sana...

p/s: kdai ni pnya penangan lebeh hebat dr kdai nasi lemak spender kat Kolej Jati cek habaq hang!!!




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails