click...click...click...

tekan je, senang cte...~

Tuesday, November 2, 2010

polis trafik naek minyak...~

gambar hiasan sahaja

salam semua...

gara2 nk blk cuti sem ni, aku terpaksa round2 shah alam cr bag hiking utk blk kg... nk wat cmna, nk pos moto mau nk dkt rm200... drpd aku pos, bek aku bli bag hiking sebijik, then blk jer nek moto... jimat sket... len kali blh guna lg...

asal nyer sbb cuti sem ni nk bwk byk barang blk kg, jd aku xda bag besar kalo aku bwk moto... aku ada bitau bapak aku, aku ingat nk blk naek moto, then patah blk ke shah alam naek bus nk amik bag plak...

x pasal2 kena marah sbb aku bg idea bodo cmtu,hahaha... last2 aku bg cdgn bli jer bag hiking yg besar kontena tu, then bwk naek moto... selesai masalah...~

habis pusing2 mall kat shah alam, aku g plak jusco bkt raja... mana taw ada jual kat ctu... time nk wat U-turn kat traffic light kat area jusco tu, aku nmpk ada kelibat polis trafik...

time2 peak hour mmg diorg ada kat ctu... nk d jd kan cte, lampu traffic light pon tgh merah... kete dr arah bertentangan pon tgh berderet jln, jd aku berenti la dlu... kang aku maen masok je, kena kejar dgn kuda putih naya je aku...

tgh dok sedap usha kete lalu lalang, tetiba..."oiii, jalan la!!!", jerit abg polis... aku terpinga2... die jerit kat aku ker... aku pandang blakang... xda moto pon... aku ker?? "woiii, pekak ker?? jalan la!!!", jerit abg polis bengang....

aku makin cuak... gila ke hape brader ni, kete depan aku still lalu lalang, kemain laju nyer... die suh aku jln?? nk suh aku mati ker???

tgk keadaan polis tu mcm naek hangin jer, pandang kiri kanan, aku pon pecut trus moto aku... sebelum blakang tengkuk aku kena sedas tembakan, bek aku blah....

sepanjang aku kat jusco tu, aku dok pikiaq... polis td tu waras ke x...~

p/s: polis malaysia... MESRA, CEPAT & BETOL...~


2 comments:

Shahiran said...

Kalo dah panas terik jalanraya sesak hon2 lagi, polis pun meragam la en. Huhuh polis trafik pun manusia gak, janji dia tak gila kuasa, berlagak polis tak tentu hala, semua jasa polis (+polis trafik) dikenang selamanya. Tanpa mereka susah gak nak hidup. Nak banding ngan duit cukai, kita sendiri berapa banyak la sangat duit cukai kita bayar, so sila berhemah di jalan raya tak kira guna kenderaan apa2 pun.

amer_hoosynie said...

seb bek aku pemandu berhemah,hehe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails