click...click...click...

tekan je, senang cte...~

Friday, November 5, 2010

perihal final exam...~


salam semua...

setelah bertungkus-lumus study 2 hari berturut2, ptg td tiba mase nyer mnguji tahap kefahaman ape yg d ajar selama 1 semester... (even br smlm aku br tahu ape yg belajar selama ni,haha..)

dgn berbekalkan smgt & sweater yg tebal, aku pon masok dlm dewan peperiksaan yg smmg nyer mcm freezer...

sementara menunggu jam tepat pukul 2.15pm, ketua pengawas benarkan kami membuka kertas soalan utk seketika...

soalan 1 : hmm, boleh goreng ni...
soalan 2 : calculation die baru aku tgk pg td, masih segar dlm ingatan...
soalan 3 : calculation die aku dah buat byk kali...
soalan 4 : agak ssh, tp aku masih boleh goreng lg...
soalan 5 : hanya 1 pecahan, tp 20markah... tp aku x tahu ape2...

agaknyer kalo aku tggl soalan 5 ni, rugi besar la jawabnyer... die mntk disscuss ttg "water footprint"... setahu aku, lecturer x penah ckp pasal menda ni...

so mmg dlm otak aku zero ttg menda ni... dlm note pon xda... aku mula gelabah... aku tnya org depan aku, die kate x tahu... tnya org blakang, kiri, kanan pon x tahu... habis la...

tetiba aku terpikir nk tnya ketua pemeriksa saja... lgpn die tu bekas supervisor aku... baek org nyer...

sementara die kutip kertas attendance, aku buat ape yg patot... sampai je die kat meja aku, aku tnya..."encik, water footprint ape eh?? x paham la...", tanya aku penoh harapan... "hmm, kalo sy bitau, mesti awk dpt trus jwpan nyer... tp menda ni lebeh kpd terminology... cba awk pahamkan ayt die btol2...", kata die & trus berlalu...

hampa.... ape yg aku harapkan musnah berkecai.... jd aku cba ignorekan menda tu seketika sementara aku buat soalan laen...

tiba2 die patah blk... die bisik pd aku... "footprint tu mksd die tapak kaki....~", kata die yakin...

sekali lg harapan yg tiba2 menggunung berkecai kembali...~

p/s: encik, sy tahu la footprint tu tapak kaki, tp sy tnya ape mksd "water footprint"...~
p/s/s: encik ni cba buat lawak dgn aku time saat2 genting ni...




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails