click...click...click...

tekan je, senang cte...~

Tuesday, December 28, 2010

Ape yg x kena dgn Jelajah One Malaysia (JOM)…~??


Salam semua…

Dulu…aku still ingat lg…ble ada sesetengah org x senang duduk ble tgk program Sure Heboh (skrg Jom Heboh) ni makin hari makin mendapat sambutan…aku ingat ape la yg diorg x puas hati sangat…rupanya dgn tajuk program tu saja…haihhh…~mereka kata tajuk yg digunakan menggunakan bahasa rojak…

Dgn berat hati & dgn penoh terpaksa, pihak TV3 sudah pon tukar program tu jd Jom Heboh spt yg kita tahu skrg…demi memuaskan hati semua pihak…~mungkin itu kesilapan mereka, x teliti btol2 kesan yg mereka akan tanggung suatu hari nnt…tp ape diorg kesah, syarikat sebesar Media Prima tu…ape lah sgt stakat nk tukar tajuk…

Dan aku btol2 PUJI sikap mereka yg menegur pihak TV3…mungkin mereka ni dr Persatuan Pencinta Bahasa kot…baiklah!!! Kalo korang btol2 korang ni cinta & sayang dgn bahasa ibunda kita ni, aku gunakan isu yg sama utk CABAR korang utk menegur pihak penganjur yg juga berkaitan program kerajaan Malaysia ni, utk meMAKSA mereka menukar nama program ni supaya x jd bahasa rojak!!!

ADA BERANI???

p/s: jgn berani nk bersuara dgn org tertentu saja, biar kita teguh dgn pendirian!!!

4 comments:

MéuzAngelo™ XXIII said...

macam2 hal..

Azuan said...

skang nie semua nak pakai perkataan satu tu..hakhak!

JSM patutnya..

aren said...

kenapa tak tulis je Jelajah Satu Malaysia?

amer_hoosynie said...

MéuzAngelo™ XXIII: mcm2...

Azuan: tp x semestinyer nk kena rojakkan, btol??

aren: taw x pe...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails