click...click...click...

tekan je, senang cte...~

Saturday, December 25, 2010

Konspirasi program realiti : penonton jd mangsa…~



Salam semua….

Korang mesti taw kan pasal program realiti?? Kalau dulu kita digemparkan dgn Akademi Fantasia…skrg dah makin byk program cmni kat tv…x kira saluran percuma atau berbayar…antara yg aku ingat & aku follow sket la, Raja Lawak…Pilih Kasih…Mentor…dan x lupa juga sket masa dulu program Anak Wayang…

Macam biasa la, spt yg kite tahu…biasanya dlm mggu kedua ada penyingkiran…kalau dulu undian dikira 1 sms 1 undi…skrg mereka makin advance…1 sms boleh sampai 10 undi…korang boleh fikir logik x, ape yg mereka cba lakukan??

Sbnr nya system undian sms ni semmg lah x adil…betul…pihak penganjur kata penonton boleh undi sape yg mereka suka…juara terletak d tgn penonton…aaahhhh, itu semua alasan!!! Berapa byk diorg untung bile rancangan cmni d buat?? Berjuta2…..

Dari mana diorg dpt sume duet ni?? Korang la!!! Mereka cba mngaburi mata penonton dgn undian sms… knp aku ckp x adil??meh cni aku nk kongsi sket pendapat aku…aku amik contoh program Raja Lawak la…kalo korang follow, korang mesti kenal dgn ChaCha(aku x sure ejaan cmna)…korang boleh nilai sendiri kualiti beliau…merapu, lawak bodoh & syok sendiri…bkn nk kutuk…tp cma nk tahu…cmna org mcm ni blh bertahan dlm program ni bermggu2??sedangkan peserta yg lg bagus dr die dah pun tersingkir??

Satu…mungkin die ni ramai sanak-saudara & rakan2 yg mngundi die…kedua….mungkin die ni berasal dr org kaya…undian pukal yg pihak penganjur cba perkenalkan sedikit sebyk menenggelamkan lg peserta2 yg lebeh berbakat TAPI bkn berasal dr org yg senang….

Kalo pihak penganjur btol2 ikhlas nk cr undian yg btol2 telus…knp x buat 1 undi utk 1 nombor telefon??bkn kah itu satu yg lebeh munasabah??atau nk lg bagus, peratus markah dr juri 80% dan dr undian penonton hanya 20%...sekurang2 nya 20% itu digunakan utk markah peserta yg terlalu dekat…

Tp mungkin pihak penganjur ada ALASAN tersendiri…utk menutup mulot org yg menghalang mereka dr menjadi lebeh KAYA!!!

X mustahil suati hari nnt, akan keluar 1 sms, 100 undian….~mmg x mustahil…manusia x pernah puas…kalo boleh nk kaut semua duet rakyat kita ni…

p/s: aku puji sistem juri Idola Kecil yg mnggunakan 100% kuasa dr juri professional…barulah si KAYA x boleh memanipulasi si MISKIN…~

2 comments:

Unknown said...

bek guna duit wat berasap.

hahak

Hanis Amanina said...

membazir je vote2 af tu. skrg ni dengarnya sorang2 makin senyap.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails