click...click...click...

tekan je, senang cte...~

Tuesday, August 9, 2011

keAKRABan rokok & perokok~ [fakta] - part1


salam semua...


cakap saja pasal rokok, ramai yg mula pandang sinis...."ape la dpt dr rokok tu, dpt saket ada la!!!~"....anda sbg seorg yg bkn perokok tidak layak utk berkata begitu...bkn perokok itu saja2 nk buang duet utk bli racun ni, tp takdir yg menemukan mereka dgn pembunuh no.1 negara ni...haiiihhh~ (tetiba ter-EMO seketika, maaf~)


entry kali ni bkn lah nk mengutuk atau menghina golongan ini, tapi nk kongsi crita bagaimana rokok itu sendiri menjadi teman paling akrab kpd seorg perokok...nk harapkan korang??? busuk la, jijik la, rimas la...macam2~


pape pon, jom kita layan 2 crita ini hasil drpd pengalaman aku sendiri...ZASSSS~~



Kesah 1:

Pertengahan bulan, tahun 2009...mase tu aku tggl kat satu flat kat Shah Alam...rumah kami tgkat 15!!!! giler kau...tp yg best nyer sewa rm400 jer, mana nk dpt bhai??? dlm rumah fully-furnished kot...cuma environment die je la kurang menyenangkan... al-maklum la, duk rmh flat~~


nak d jadikan crita, pd suatu hari, sdg syok2 aku maen fesbuk, aku rasa mcm skrin laptop aku bergoyang...rasa mcm pening jer...aku pon jerit "wei korang, ada rasa mcm bergoyang x???"...member aku kuar dr dlm bilik dgn terhoyong-hayang...(macam org mabok daa~)


"ha ah la wei, rasa goyang ar..." jwb beliau...tetiba terdengar satu jeritan dr luar "GEMPA BUMI!!! keluar2!!!" terkejot berok masing2....masing2 berlari mencapai apa barang yg patot...trus kami berlari ke tangga & trun dr tgkat 15 ke bawah....


LETIH...ramai org kat bwh...melayu, india, cina sume ada...dah mcm pesta...kami saling berpandangan...tetiba kami tergelak ble tgk member sorang ni sempat pkai kain tuala jer ble sampai bwh,hahahahaha...(tgh memerut kate nyer, kesian~)


masing2 dgn kat tgn ada dompet & enset...kalo jd pape sng~ AKU??? tgk kat tgn, ada ROKOK & LIGHTER~ tepuk dahi aku...ape daa, ini jer kau bwk??? (jerit aku dlm hati~)


..........................(-.-)'


*p/s: nmpk x cmna AKRAB nya aku dgn rokok?? anda bagaimana??? =D


bersambung [part 2]...


Komen anda [via Facebook]:

2 comments:

LeeyanaTheKim said...

"....bkn perokok itu saja2 nk buang duet utk bli racun ni, tp takdir yg menemukan mereka dgn pembunuh no.1 negara ni.."

hahaha..excuse terbaiklah ni. =)

amer_hoosynie said...

LeeyanaTheKim : best kan aku ngarot~ =D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails