click...click...click...

tekan je, senang cte...~

Thursday, August 18, 2011

org Malaysia, ape pon x boley!!!! [hakikat]


salam semua...


kisah 1:
brader A: ape la Malaysia ni maen bola, mcm cilaka jer...benda sng cmtu pon x blh nk gol!!!
brader B: ko ni komen mcm la hebat sgt....kalo cmtu ko je la g maen~


kisah 2:
brader A: asik2 kalah jer, ble la Chong Wei nk mng dgn Lin Dan ni?? hampa btol aku~
brader B: ko je la gnti tmpt die, tgk jauh mana ko blh pegi~



dua situasi yg berbeza, tp mksd yg sama...siapa salah siapa betol??? bg aku ke-dua2 brader d atas ni salah!!! knp aku ckp cmtu?? yg sorang kutuk or menghina mcm xda akal pikiran...yg sorang lg bekap kaw2 punyer~


OK, situasi kat atas contoh utk sukan negara kita....jom tgk contoh laen aku nk bg~


kisah 3:
brader A: ko tgk tu, cmna bangunan blh runtuh?? ni kes mkn rasuah byk la ni~
brader B: ko ni byk ckp la, kalo ko terer sgt ko je la buat bangunan tu~


kisah 4:
brader A: hari2 baca paper citer pasal pecah rumah, polis ni keje ke tido??? ke ngeteh je keje??
brader B: ko ingat diorang blh jaga sume rumah serentak ke?? kalo ko hebat sgtttt, ko jd la polis~



*p/s: menjelang taun 2020, rakyat Malaysia akan d iktiraf dunia kerana rakyatnya serba boleh wat ape2 jer...x gitu??


*p/s/s: kpd mereka yg nk apply warganegara Malaysia, sila pastikan anda blh buat semua perkara~


"APE PON X BOLEY!!!!!!"


3 comments:

Umie Artoqiemie said...

kesian MALAYSIA

kaizen said...

ni semua mentaliti... nak ubah sikap kne la ubah mentaliti dulu...

*kes2 yg anda sebut ade yg betul ade yg x betul...

amer_hoosynie said...

Umie Artoqiemie: kesian kan, haiihhh~

kaizen: ape yg salah nyer kaizen??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails