click...click...click...

tekan je, senang cte...~

Monday, August 8, 2011

mcm mana nk kaya cepat?? [serius]


salam semua....


aku taw, korang kalo bab2 nk cepat kaya mmg CEPAT la kan??haha... tp syg..... ramai d antara kita yg amik jln pintas dgn join MLM yg x tentu betol nyer.... aku bkn nk kondem sape2 yg join MLM ni, ikot korang la, duet korang kan??? ape yg aku taw, objektif asal MLM ni nk saling tolong- menolong, tp d salah guna oleh sesetgh ahli yg menipu org2 baru utk kaut keuntungan sesuka hati mak bapak die...


ahhh, ape yg aku merepek ni?? korang pon bace je kan??hahaha....sori2, lupa plak nk cte psl tajuk entry ari ni....terlebeh emo plak psl MLM, haha.... aku xda la nk ckp kalo korang follow cara aku ni blh kaya sekelip mata, ataupun beribu kelip mata.... tp yg pasti, ada ganjaran nyer suatu hari nnt....


hmm...., korang penah dgr x ustaz2 kata, kalo kita derma kat seseorg, Tuhan akan balas blk dgn 10 kali ganjaran?? mesti penah kan??? kalo x penah, nmpk sgt korang ni slalu tdo dlm klas agama,hahahha....( ok, gurau jer~) =D


OK!!! 1st time aku dgr seriously aku x percaya....cmna Tuhan nk byr blk kat kita kan?? bkn nya ada bank antara kita dgn Tuhan~ (mmg pemikiran bdk2 time ni,huhu...) TAPI, ble aku dgr byk kali kat klas, kat ceramah agama ataupun ble mendengar org2 alim kata benda yg sama, aku mula berfikir jauh... jauhhhh....jauhhhh... jauh gak ar~ (haha...)


ble aku dah pikir masak2, KLIK!!! (aku petik jari)....aku dah tekad utk cuba ape yg mereka2 ni katakan...alah, kalo kedekot sgt, bg je la singgit dlu...xda nyer jatuh miskin trus~ aku menjalankan misi ni kat surau2 & masjid2 terdekat....dan hasilnya....aku dpt rasakan rezeki aku x putus2...kejap2 ada org bg duet, kejap2 bapak aku kate 'keep the change' & mcm2 la....


aku pon semacam teruja seketika...mcm x logik jer...tp d pikir2 blk, itu semua kuasa Tuhan...Dia tahu apa yg kita buat, yg penting ikhlas...

then baru2 ni aku wat ujikaji skali lg...kali ni dgn nilai matawang yg lebeh besar!!! dan hasilnya??? sgtttt memuaskan....sbnr nya kita x sedar pon bila Tuhan nk 'byr' blk duet kita tu, tp kita akan mula rasa perubahan nya x lama kemudian... =D


amacam??? teruja x??? perkara mudah je ni... YANG PENTING, korang mesti ikhlas.... ble nk sumbat duet korang dlm tabung masjid tu, jgn lupa niat dlm hati, "smoga duit ini sampai pd yg memerlukan"...jgn plak korang niat cmni-->"smoga Tuhan 'byr' blk secepat mungkin" sambil suruh member amik gmbr nk bubuh dlm fesbuk.... mmg x la~


INGAT!!! ikhlas tu yg penting~ jgn dok cite kat member2 & org kg yg korang g derma plak...x berkat nnt.... aku ni pon pikir beribu kali nk tulis entry ni, takot ada perasaan riak nnt....tp awl2 aku dah set kan dlm minda aku, aku just nk berkongsi pengalaman & kebenaran~ smoga d jauhkan perasaan riak tersebut....


OK la....aku pon dah letih menulis ni, agak pjg jgk ni,huhu....pape pon, slmt mencuba ya?? smoga golongan Penderma akan bertambah ramai slps ini....

AMINNN...~ =)


Komen anda [via Facebook]:

2 comments:

Umie Nadhirah said...

mula menderma sekarang. yeeha ^_^

amer_hoosynie said...

jommmm!!! =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails