click...click...click...

tekan je, senang cte...~

Tuesday, August 31, 2010

say NO to Pak-Guard...~



salam semua...selamat menyambut kemerdekaan ke-53...ari ni sahur nk dkt azan sbb mlm td penat berjalan jauh mencari port utk sambut merdeka...sahur pon dgn biskut kering je, mmg terbaek ah,huhu...

ptg smlm, time g klas aku ada nmpk notis kat fakulti yg U aku ada wat sambutan ambang MERDEKA...jd blk rmh aku pon ajk member2 aku kuar mlm ni utk same2 smbut MERDEKA...menda setaun skali ni kalo x d sambut mcm x sempurna hari dlm setaun...bersiap agak lmbt, ntah ape yg kitorg buat...

kuar rmh dah kul 11mlm...sampai traffic light sek8, tetiba nk tukar plan sambut kat dataran shah alam je...sampai kat sane, sesak mcm sadin....seperti biasa mat2 rempit memenuhkan ruang d situ...(mmg port diorg pon tiap2 mlm mggu...) rasa agak serabut, kitorg tukar ke plan asal utk g ke kampus...meredah kesesakan d lautan kereta, cilok kiri, cilok kanan...demi nk menyambut hari bersejarah ni, kami sanggup!!

sampai je d gate kampus, nmpk gate dah ditutup...hanya kenderaan dr dlm d benarkan keluar, kenderaan dr luar x d benarkan masok...nasib aku ni kaki rayap kat U, segala ceruk pintu masok aku dah hafal...kalo student biasa tahu 2 pintu je, aku tahu 4 pintu masok...(aku pon x pasti bape
pintu masok sebenarnya....) jd kami ke pintu 4, pintu yg x pernah aku lalu...hanya cuba nasib...sampai je kat sane, nmpk pintu terbuka separuh...xda pak guard...tp gelap gelita sepanjang jln... kalo time bukan pose, sumpah aku x brani lalu...takot ada pompuan baju putih rambut pjg tahan tgh2 jln...~

sampai je kat kwsn berlampu, ternmpk satu lg post pak guard...d situ ada 2 org pak guard sedang menunggu...rasa mcm cuak gak ar...tp demi nk sambut merdeka d kampus, aku branikan diri...member aku follow dr belakang...

sampai je kat post pak guard 2, kami kena tahan dgn salah sorg pak guard situ...perbualan kami lebeh kurang cmni:

aku: encik, kami nk g sambut merdeka kat stadium...
pak guard: eh, awk ni siapa?? (dgn nada agak kurang ajr...)
aku: saya student encik....
pak guard: sape benarkan awk lalu kat sini??ni laluan construction...
aku: tp pintu dpn sana dah tutup encik...(aku cuba pertahan...)
pak guard: mmg la tutup, skrg dah pukul 11...kalo awk nk masok, ikut pintu utama...(ujar beliau keras..)
aku: owh,yeke?? tp mmg ada sambutan kat stadium eh??(cuba nk yakin kan...)

tanpa bercakap, disuruh aku tutup mulot dan suruh kami keluar...(agak kurang ajar perangai beliau...) aku bayangkan nk kena meredah kesesakan kereta sekali lg...agak jauh nk patah blk ke pintu utama...mmg kitorg x kan sempat...ada lebeh kurang 15mnt lg sblm pukul 12 mlm...

padahal jarak kami dr post pak guard ke stadium tu hanya beberapa langkah je lg...aku dpt dgr bunyi bising dr stadium...dgn rasa berat hati aku dgn member2 aku beredar....

sampai je d parking moto, kedengaran laungan MERDEKA!!! hampa...itu yg dpt aku rasa...berkecai harapan utk sambut sama2 dgn mereka d stadium....

TERIMA KASIH PAK GUARD...~

sampai bila2 aku kenang perbuatan korg ni...

p/s: Angkuh, Menyusahkan, Gila Kuasa...itu motto paling sesuai utk pak guard di U**M...~




2 comments:

eDdY said...

aq pon anti pak guard...
diorg bajet cam polis jer..hampeh...huuu

amer_hoosynie said...

pak guard = cam taik!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails