click...click...click...

tekan je, senang cte...~

Saturday, August 21, 2010

Tuhan itu Maha Mendengar walau angan2 kecil...~


salam...baru kul 1.30 pg...tp rasa mcm mngatok giler ni...pape pon tulis blog jap ah...sambil menulis sambil mnyedot air milo ais yg baru aku bli td kat kdai mamak....hmm, cedapnyer...(saje je nk wat korg terliur pg2 buta ni,huhu....)

ble korg baca tajuk entry mesti korg nk tahu ape yg aku nk cte kan?? ha, ni aku nk habaq la ni...cte nyer cmni...tiap2 jumaat, aku slalu bercita2 nk solat saf dpn skali kat masjid shah alam...mana x nyer, ble aku sampai, mesti saf dah penoh....ble nk start solat jumaat, aku cba mnyelit2 saf depan...paling dpn aku dpt sampai saf tgh je...2 pon abis berebut dah,huhu...(lgpn aku pnh dgr sorg ustaz ckp, semakin dpn saf kite duduk, semakin besar berkat die...)

itu la cita2 aku tiap kali solat jumaat kat masjid negeri 2....nk d jd kan cte...pas bukak pose td, aku ajk member aku wat terawih sampai 20 ari ni...ye la, esk kan cuti, bkn wat pape pon...jd blh la nk terawih lme sket...

mcm bese, sampai sane, jemaah dah ramai...aku dok saf blakang skali la...(slalu lewat kalo g solat,ish3...~)pas 8 rakaat, mcm bese ar, lebeh setgh jemaah blk....aku trus ke depan sket...saf paling blakang gak,huhu...tp nk d jd kan cte, semakin nk hampir solat witir, sorg2 jemaah dpn aku kuar dr saf...aku pon trus masok...sket2...tanpa aku sedar, sampai solat witir aku pon dah sampai saf paling dpn...(aku pon x pasan sbnr nyer....) tetiba aku teringat angan2 aku dlu...aku pnh berangan nk berada saf paling dpn...

skrg aku dah pon berada d ctu...aku tersenyum sendiri...rupanya angan2 aku slama ni d dgr oleh-Nya...Dia dah makbulkan niat aku...time 2 la aku rasa mcm terharu btol...hari ni adalah hari paling gembira bg aku...walaupun menda nyer xda la ape sgt, ia sgt bermakna bg aku...

aku rasa, korg2 yg slalu solat kat masjid shah alam, mungkin ada yg x pernah sampai saf paling dpn kan?? tiap kali aku berada kat dlm 2, aku sentiasa pandang sekeliling....indah sungguh seni buatan nyer...kebetulan plak aku ni bdk civil eng...mmg aku minat menda2 cmni...smoga suatu ari nnt aku dpt bina masjid seindah ini....

p/s: niat biar ikhlas, baru senang Allah nk makbulkan doa kite...~




6 comments:

aren said...

baguslah amer..akhirnya hajat mu dimakbulkan jua.. dengar cite masjid shah alam makanan morey dia sedap2.haha..jgn sampai ada yang niat nk ke masjid semata2 kerana makanan sudah..keh3

amer_hoosynie said...

alhamdulillah...moreh??time aku blk td, xda plak aku nmpk moreh...trus blk je...

syamin ariffin said...

waahh2..
Alhamdulillah....
=))

amer_hoosynie said...

syukur...~

syikinshuhaimi said...

bgusnye..InsyaAllah kalau niat kite bagus dan ikhlas pasti akan dimakbulkan oleh-Nya ;)

amer_hoosynie said...

insyaAllah...~ =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails